Den gode søvn

SØVN ER LIVSVIGTIG FOR DIG

Mangel på søvn kan påvirke dit immunforsvar og funktioner som indlæring og hukommelse. Vores koncentrationsevne og hukommelse er betydelig bedre, når vi har fået en god nattesøvn.

For at give krop og sjæl hvile og ro til genopbygning om natten, er det derfor vigtigt at have den rette sovekomfort. De dybe søvn-perioder er essentielle – det er her, vores hjerne rydder op og bliver klar til næste dag.

Jo bedre din søvn er, des mere udhvilet og energifyldt er du til den forestående dag.

sovetemperatur-kurve

Temperaturen svinger i løbet af natten, TEMPRAKON® hjælper med at holde en jævn temperatur så du udgår at blive for kold eller for varm.
 

 


 

God søvn med TEMPRAKON

GODE RÅD TIL EN SUND SØVN

  1. Indret soveværelset enkelt og rengøringsvenligt
  2. Undgå materialer, der samler støv
  3. Lad være med at overmøblere værelset
  4. Vælg en seng med mulighed for rengøring under sengen
  5. Sengetøj, dyner og puder vaskes ved max. 60°C
  6. Hold rumtemperaturen mellem 18-23°C
  7. Luft ud mindst 2-3 gange dagligt med gennemtræk i 10-15 minutter
  8. Grundig rengøring én gang ugentligt
  9. Ryg ikke i soveværelset
  10. Adgang forbudt for kæledyr i soveværelset